Het Gevecht met de Minotaurus - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Griek - WaarBenJij.nu Het Gevecht met de Minotaurus - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Griek - WaarBenJij.nu

Het Gevecht met de Minotaurus

Door: Hakki

Blijf op de hoogte en volg Theseus

29 Januari 2016 | Griekenland, Kreta

DAG 4

We werden gewekt door Minos, hij zei dat het etenstijd was voor de Minotaurus. Ik speelde mee, maar van binnen wist ik dat ik met de hulp van het draad van Ariadne het beest kon verslaan. We gingen naar het Labyrinth.
Daar woont de Minotaurus. Iedereen stond voor de ingang, niemand durfde naar binnen, dus ik moest de Minotaurus alleen bevechten. Ik ging naar binnen en maakte de deur achter me dicht. Ik maakte het touw van Ariadne vast aan de deur en begon met zoeken. Door het gegrom van de Minotaurus te volgen kon ik hem al snel vinden. Ik besloop hem, en zonder dat het beest me merkte besprong ik hem, waardoor hij telaat was om zich af te weren. Nadat ik de Minotaurus had overmeesterd volgde ik het draad dat ik aan de deur had vastgebonden. Dat was de enige manier om het labyrinth uit te komen. Toen ik eenmaal bij de deur was, en de mensen het hoofd van de Minotaurus liet zien, die ik met mijn blote handen van zijn lijf heb getrokken, werd er flink gejuigd door de kinderen. Vanaf nu hoefden er geen kinderen meer geofferd te worden.